.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لزوم تسریع در احداث راه‌آهن ساحلی رشت‌ ـ‌ قائمشهر ـ مشهد

مشاور رئیس جمهور خواستار تسریع در ساخت راه‌آهن ساحلی رشت‌ـ‌قائمشهر و مشهد مقدس شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، اکبر ترکان دقایقی پیش در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شمال کشور در دهکده ساحلی انزلی اظهار کرد: مناطق آزاد باید الگویی برای ساختن ایران در افق 1404 باشند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد باید برای تعامل سازنده با جهان اسلام الهام‌بخش باشند، تصریح کرد: در یک قطعه کوچک مانند مناطق آزاد باید ایران را بسازیم و آن تجربه‌ها را به دیگر جغرافیایی منتقل کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد با اشاره به اینکه تمام تلاش مناطق آزاد باید در راستای ساختن ایران باشد، تصریح کرد: بندر انزلی در دسترسی به ایران صنعتی یک گام جلو بود.

وی خواستار تسریع در ساخت راه‌آهن ساحلی رشت‌ ـ‌ قائمشهر ـ مشهد مقدس شد و گفت: این راه‌آهن ساحلی باید به مشهد مقدس متصل شود و وزارت راه و شهرسازی می‌تواند کمک کند.

ترکان وجود بیشترین نخبه و افراد صاحب‌نام را از ویژگی‌های گیلان دانست و گفت: موضوع دروازه اروپا بودن انزلی کمرنگ شده و باید این اهمیت تاریخی و گذرگاه بین‌المللی تجارت را احیا کنیم و تلاش وزرات راه در این راستا ارزشمند است.

وی بندر انزلی را قدیمی‌ترین بندر توسعه یافته کشور عنوان کرد و ادامه داد: انزلی قدیم پس‌کرانه ندارد و در محدوده شهر حبس شده و نیاز به 500 هکتار پس‌کرانه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد ساخت بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی را برای جبران کمبود پس‌کرانه بندر انزلی مهم خواند و تصریح کرد: باید ده‌ها سردخانه، انبار کالا و غله و... ساخته شود تا بتوان بندر انزلی و بندر کاسپین را توسعه داد.

وی به تلاش‌ها برای بازگشایی کریدور شمال‌ ـ‌ جنوب اشاره کرد و یادآور شد: نخستین کریدور کشور مشهد‌ ـ‌ سرخس بود که ما را به آسیای میانه وصل کرد و پس از آن کریدور شرق دریای خزر شد و یک خط ریلی از قزاقستان داریم که به راه‌آهن گرگان متصل است.

ترکان به کریدور تعطیل شده غرب کشور اشاره کرد و افزود: کریدور غرب ایران از 23 سال پیش بسته شده و جلفا اکنون کوچه‌ بن‌بست است و ارتباطی با بنادر باکو ندارد.

وی اضافه کرد: با دستور رئیس جمهور راه‌آهن‌ رشت‌ ـ‌ آستارا‌ ـ‌ باکو باید احداث شود و این کریدور کاسپین بر خلاف دیگر کریدورهای کشور ارتباط چند جانبه دارد و از انزلی به بنادر اوکتائو‌ ـ‌ آستراخان‌ ـ‌ باکو و ... وصل می‌شویم.

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تمام انتظارات دریای خزر از کریدور مذکور برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: این کریدور یکی از ظرفیت‌های مهم حمل و نقلی کشور است.

وی ساخت بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی را ظرفیت مهمی دانست و متذکر شد: این بندر 22 پست اسکله دارد و وزارت راه با دستور رئیس جمهور امسال ساخت یک قطعه 16 کیلومتری را آغاز می‌کند و این کار باید ضرب‌العجلی و شبانه‌روزی انجام شود.

ترکان رعایت زیست‌محیطی در ساخت بندر کاسپین را مورد تاکید قرار داد و گفت: مناطق آزاد در قانون مالیات، گمرک، پول و اعتبار، بانک و روادید مستثنی هستند اما در زیست‌محیطی استثنایی وجود ندارد و باید رعایت شود.

به گزارش فارس، با حضور ترکان تقاطع غیر همسطح ورودی منطقه آزاد انزلی با یک‌هزار و 100 متر طول و 13.5 متر عرض به بهره‌برداری رسیده و در از خانواده شهید نامجوی نیز تجلیل شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 خرداد 1394
قائمشهر چرا حالا؟؟ مگه ساری این وسط برگ چقندره؟؟
كارشناس 27 خرداد 1394
خب بنده خدا از قائمشهر به ساري ريل داره ديگه!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.299 seconds.